Як правильно купити автомобіль під час кризи

10.12.2008

У розпал світової кризи, коли реклама рябить повідомленнями про всякого роду розпродажі, супер-пупер акції і різні подарунки для всіх тих хто придбає новий автомобіль, настав найбільш підходящий і зручний час щоб придбати новий автомобіль з великими знижками. Навіть зв'язавшись по телефону з автосалоном тобі відразу запропонують значні знижки, а знаходячись безпосередньо в автосалоні можна, додатково поторгуватися з менеджерами щоб отримати більш вигідні знижки на придбання авто, як-то кажуть, за те, що відвідав салон. Верховенство покупця переважає над верховенством продавця, інакше кажучи, сформувався «ринок покупця».

Саме в цей час, як ніколи, існує небезпека купівлі автомобіля зі знижками дорожче, ніж без них, а як це відбувається - трохи нижче. Для ясності необхідно визначитися з деякими поняттями, які часто використовуються на авторинках, так як від їх правильного розуміння залежить прийняття остаточного рішення.

«Дилер» - це фізична або юридична особа, яка закуповує оптом продукцію компанії, а продає її в роздріб або дрібним оптом.

«Дилери» - можуть бути офіційними і неофіційними - «сірими». Якщо офіційний дилер продає автомобіль, то не має значення у кого ви його придбали, тому що незалежно від кількості власників у паспорті ТЗ і місця його придбання, зберігаються всі умови надання дилером заводської гарантії, але за умови своєчасного проходження технічного обслуговування на фірмовому чи іншому сервісі, визначеному дилером. Якщо продається транспортний засіб ввезений в країну неофіційними - «сірими» дилером, то на нього не поширюються дилерські (заводські) гарантії.

«Дилерська ціна» - це фіксована ціна на автомобіль, причому у всіх дилерів міста, регіону, а то і в межах країни. Вона вказана на сайтах представництва торгової марки та офіційних дилерів. Ціна офіційних дилерів вважається надійною і чесною пропозицією.

Пропозиції від сірих дилерів значно коливаються за ціною навіть у межах одного міста.

«Сірі» дилери активно використовують прорахунки офіційних дилерів у свою користь. Вміло застосовуючи виключно ринкові відносини, користуючись інформацією про дефіцит авто в українських салонах і лазівками в законодавстві дозволяє їм в рази підняти продажу авто відсутніх брендів.

Слід врахувати, що у таких марок преміум-класу, як Acura, Aston Martin, Ferrari, Lincoln та ін, в Україні взагалі немає офіційних представництв, що відкриває широкий простір для діяльності нелегалів. Так що, найближчим часом у сірих продавців навряд чи пропаде інтерес до цього ринку. Навіть якщо імпортерам вдасться домогтися посилення законодавства, ринковий фактор ще довго буде грати на користь їх неофіційних конкурентів.

Тепер повернемося до найбільш розповсюджених способів обману, існуючого на автомобільному ринку.

Наприклад, автомобіль продається в комплектації з додатковим обладнанням на суму 200-300 дол. США, але клієнту повідомляється, що вартість його 1500 дол. США, але продавець тут же пропонує знижку в розмірах в межах від 15 до 30% від оголошеної вартості цього обладнання, що буде вирахувано з підсумкової ціни автомобіля. Така пропозицію дуже заманлива для покупця, особливо коли покупець на справді не орієнтується в цінах на те чи інше додаткове обладнання, будь-то сама дешева сигналізація, килимки, радіоприймач або інше обладнання. Сам мав нагоду так купувати.

Інший приклад - пропонується автомобіль по вартості дешево, але в процесі оформлення угоди раптом з''ясовується про необхідність додаткової оплати ПДВ, витрат з надання автомобіля поза чергою, відсоток за оплату готівкою або оплата (повна чи часткова) у валюті за курсом, значно відмінним від чинного, та ще й з урахуванням витрат на конвертацію. Тут вам можуть запропонувати ще й оплату витрат з проведення передпродажної підготовки, різноманітних вигаданих податків на продаж, агентські винагороди або іншу не існуючу комісію.

Дуже часто під час продажу пропонується комплектація ТЗ одна, а в договорі, й за фактом поставки авто пропонується інша, за ту ж ціну.

В точках продажу авто, де пропонується для придбання авто кредит для будь-якого покупця, в т.ч. і того, що проживає в іншому місті або регіоні, теж варто бути обережним. Там однозначно вам запропонують високі процентні ставки по кредиту, а з іншого боку цей механізм однозначно призначається для тих, хто вніс задаток, а під час остаточних розрахунків виявився не в змозі оплатити завищену вартість. При цьому у покупця завжди є вибір - або оформити кредит і виїхати на більш дешевому автомобілі або подарувати задаток продавцю.

Варто відзначити що, практика «розводу» покупця автомобіля, як правило, має місце в сегменті недорогих автомобілів, вартістю до 30000 дол. США, тому що проблеми від «кидання» покупців більш дорогих і престижних іномарок у продавця можуть бути не передбачуваними. За деякими заявами подібних «продавців» 7 з 10 клієнтів вдається «впарити» автомобіль дорожче оголошеної - ринкової вартості на 20-30 відсотків. І в Інтернеті вже є достатньо інформації від ошуканих клієнтів про «продавця», з докладним описом його технології обману.

Все це говорить про те, що, купуючи автомобіль у перекупщиків (посередників між дилерами і споживачами) слід бути обережним тому що, найчастіше в цьому випадку при наявності ряду таких переваг як автомобіль в наявності або навіть дешевше ніж по прайсу автодилера, салон розташований ближче до місця проживання і т.д. можна зробити придбання значно вище реально ринкового та очікуваного.

І на закінчення ряд рекомендацій для «правильного» придбання автомобіля.

1. Офіційний дилер не той, який тільки заявляє про це на сайті або в рекламному повідомленні, а той, що про нього є інформація та посилання на сайті офіційного представництва.

2. Вартість автомобіля, відсутнього у вільному продажу у дилерів, в «сірому» салоні не може бути нижчою від дилерських цін, навіть під приводом розпродажу моделей старого року, великих складських запасів і т.п.

3. Розрахунки слід робити тільки після оформлення договору, його повного та ретельного вивчення та розуміння, того, чим комплектується автомобіль, який купується, і що не включено в оголошену вартість.

4. Особливо слід звертати пильну увагу на тексти в документах, і договорах про продаж, надруковані дрібним шрифтом, саме тут можуть критись «підводні камені». Наявність такого тексту само по собі вже має насторожити покупця.

5. Якщо у вас є сумніви або виникають відчуття обману, то, негайно зупиняйте процес покупки до повного прояснення, з компетентними фахівцями, всіх обставин угоди і ні за яких обставин не погоджуйтесь бути обманутим. Прояв вами напору, впевненості та наполегливості в бажанні повернути заставу або зберегти свої кошти в більшості випадків змушують недобросовісних продавців погодитися з вашими претензіями.

6. Попросіть у продавця попередній проект договору для детального його вивчення та консультування з юристом, або виставити рахунок на оплату за безготівковим розрахунком. Більшість подібних «продавців» скажуть, що це можливо зробити тільки при вашій особистій присутності в салоні або після довгих умовлянь буде виставлено рахунок за ціною, що значно перевищує спочатку озвучену.

7. Не варто нехтувати і відгуками знайомих, якщо такі є.