Яких обмежень очікує український авторинок в умовах кризи?

10.11.2008

Схоже, що після засідання Ради національної безпеки та оборони в п''ятницю 7.11.08 р. прогнози щодо введення обмежень на імпорт автомобілів починають збуватися. Після відкриття засідання РНБО, Президент України В. Ющенко дав однозначно зрозуміти Міністерству економіки, що «імпорт автомобілів і комплектуючих не є сьогодні пріоритетом, який потрібно підтримувати». "У нас сьогодні за 9 місяців поточне сальдо мінус 9 мільярдів. Якщо взяти імпорт автомобілів, двигунів, кузовів - він становить 7,9 мільярдів", - зазначив Президент. За його словами на рівні 60% негативного торгового балансу в Україні формують операції, пов''язані з імпортом автомобілів та комплектуючих».

Виходячи з того, що різні гілки влади постійно говорять про прийняття різноманітних законодавчих механізмів щодо обмеження ввезення автомобілів, таких як збільшення імпортного мита на ввезення автомобілів, введення квотування імпорту авто, а також прийняття законодавчих актів щодо зміни (читай - збільшення) нарахування акцизу, значить зовсім скоро слід очікувати відповідних дій у цьому напрямку. Як то кажуть «диму без вогню не буває».

Як повідомляє ВААІД, українські автовиробники роблять активні дії щодо прискорення цього процесу, звертаючись з відкритими листами до міністрів економіки і промислової політики, акцентуючи увагу на те, що галузь в даний час не готова до вільної конкуренції з європейськими виробниками і просять міністрів відстояти їхні інтереси, виключивши з режиму вільної торгівлі з країнами ЄС автомобілі з бензиновими двигунами об''ємом 1000-2200 см3 і дизельними двигунами об''ємом до 2500 см3.

Одночасно Комітет Верховної Ради з питань митної та податкової політики, використовуючи умови фінансової кризи, звернувся до Мінекономіки з дорученням провести попередні переговори з СОТ та ЄС щодо тимчасового підвищення мита на ввезення імпортних автомобілів вважаючи, що тимчасове підвищення мита врятує положення на українському автомобільному ринку.

Такі дії передбачені Статутом СОТ тільки за умов загрози платіжного балансу країни. У цьому випадку країна - учасниця має можливість використовувати своє право на захист свого ринку за окремими групами товарів, попередньо проінформувавши СОТ.

Подібні листи Комітетом Верховної Ради вже розіслані також у відділення Організації Об''єднаних Націй та у інші міжнародні організації.

З неофіційних джерел відомо, що вже підготовлений і проект рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі під назвою «Про застосування попередніх спеціальних заходів щодо імпорту в Україну нових легкових автомобілів походженням з Європейського Союзу, Малайзії, Балтійського митного союзу, митного союзу Російської Федерації та Республіки Білорусь, Республіки Корея, Республіки Молдова, Турецької Республіки, Японії, що класіфікуються згідно ТНЗЕД у товарній позиції 8703».

Такий одночасний унісон влади по цьому питанню говорить лише про одне - хмари збираються над автомобільним ринком. Які механізми для врегулювання проблем не застосовувалися б, ясно тільки одне, що в ситуації, що створилася, автомобілі дешевшати точно не будуть, а всі дії регулюючих механізмів ляжуть на плечі кінцевого споживача.

ВААІД та імпортери намагаються активно протидіяти широкомасштабним наступам по всіх фронтах автовиробників з питань повернення мита до рівня, що діяли до 16 травня 2008 року, аргументуючи свою позицію на всіх рівнях. Чим закінчиться бій справа часу. На кон поставлено левову частку автомобільного ринку України.