Як отримати прибуток зі світової кризи або “блоха на колесах”

З тих пір, як автомобіль став масовим засобом пересування, полегшуючи життя людині, поряд з досягнутими перевагами, такими як оперативність, зручність, мобільність і маневреність, створює для тієї ж людини й цілу купу проблем зв'язаних як із забрудненням навколишнього середовища, неминучими автомобільними заторами, так і вимагає наявності гігантських паркувальних територій, мертвих асфальтованих зон і безжиттєвих паркінгів.

Автомобіль став дійсним поглиначем територій у містах, що займає й тіснить не тільки проїжджу частину вулиць, тротуарні й пішохідні доріжки, зелені насадження, газони але й двірські території й навіть дитячі майданчики. І така проблема характерна не тільки для великих міст України – Києва, Донецька або Львова, але й для більшості європейських міст-мілліонників, будь-то Берлін, Відень, Париж, Ліон чи Ніцца та інші курортні міста - особливо в розпал сезону відпусток, коли наплив туристів у рази збільшує чисельність населення, а проїжджі частини майже всіх вулиць займаються автомобілями туристів.

Тому постійно наростаюча автомобілізація в перспективі вимагає проектування, розробки й впровадження системних мір, спрямованих на обмеження її негативних наслідків для всього суспільства, зв'язаних перша черга з випереджальним розвитком мережі автомобільних доріг, автостоянок, паркінгів, що дозволить привести у відповідність стан дорожніх мереж і принципів містобудування росту інтенсивності автомобільного руху. Це в перспективі...

Ну, а найближчим часом, враховуючи кризу на світових авторынках Європи, що привела до різкого падіння продажів в автомобільному секторі й зниженню випуску автомобілів, аж до зупинки деяких виробництв, і постійний ріст цін на паливо, змушує виробників враховувати ситуацію, і в корені міняти концепцію розвитку легкового автомобілебудування.

Ці проблеми й пошук усіляких шляхів виходу із кризового стану стали головною темою обговорень і дискусій "Паризького автосалону – 2008". Мета автовиробників на нинішньому етапі для всіх спільна - знайти розробити і впровадити найбільш успішну й прийнятну тактику й стратегію, за допомогою якої можливо не тільки "вдержатись на плаву", але й посилити свою присутність на авторинку .

Інша не менш важлива сьогоднішня проблема - ріст цін на паливо істотно вплинула на підвищення попиту автомобілів малого класу, завдяки чому "європейський ринок відродиться через моделі малого класу", вважає виконавчий віце-президент Toyota Motor Europe Тьєрри Домбреваль.

Тому, фірма Toyota, зорієнтувавшись у перспективі, оцінивши й заздалегідь передбачив ситуацію, представила на виставці, із усього розмаїття модельного ряду, також авто малого класу – представниками яких є новий Avensis й Toyota, покладаючи на них особливі надії по збуту в Європі.

Toyota ще півтора роки тому заявляла про те, що світу потрібний дешевий народний автомобіль, Volkswagen же б'ється над цим завданням не один рік “Тому ми продовжимо розробляти такі автомобілі, – заявив Тьєррі Домбреваль, – хоч більші автомобілі продавати вигідніше. Але я не думаю, що західний ринок готовий до чогось дійсно дорогого”.

Вид "народного автомобіля" поступово перетворюється з поняття "дешевий, простій, негарний автомобіль" в образ маленького, акуратного й багатофункціонального авто.

Показаний на виставці концепт Toyota iQ являє собою автомобіль для чотирьох, довжиною всього 2,9 м, i, причому слід зазначити, що не дуже давно в концепті, показаному у Франкфурті, сама маленька Toyota була компонування 2+1 з можливістю висунути лише одне сидіння позаду, і те – при зсуві водійського сидіння вперед. У цьому передсерійному варіанті хоч на вид і всього два сидіння, однак задня лава ховається в багажнику, на подобі третього ряду сидінь у будь-якого мінівена. Легким рухом руки, слід просто через задні двері, потягнути на себе спинку сидіння як в салоні по щучому велінню, з'являється чотири місця й повністю зникає багажне відділення. Тепер стає зрозуміло, концепт iQ значно відрізняється від свого конкурента Smart, тому що останньому до японця далеко як по “кмітливості” так і по інтелекту автомобіля.

Інтелект конструкторам підчас проектування довелося виявити незвичайний. Весь процес створення iQ сміло рівняється із кропіткою працею Лівші над "англіцькою блохою". Слід зазначити, чого тільки коштує один лише плоский бак для пального, розташований по днищу автомобіля, звільняючи місце в салоні. Колеса авто прикріплені строго по кутах, так щоб їхнім кріпленням до шасі в кузові не знадобилося приділяти багато місця. Двигун, трансмісія й шасі також були предметом проектування спрямованого на збільшення місця в салоні й комфортному розміщенні водія та трьох пасажирів. Адже головним завданням дизайнерів, крім екології й мобільності, був ще й комфорт.

Поки не відомо, чи буде в iQ саме такий салон, однак фіолетові вставки, оригінальна форма крісел і своєрідна приладова панель залишають досить приємне враження. Панель регулювань дозволяє переміщатися, звільняючи більше місця для водія й переднього пасажира, а великий інформаційний LCD-дисплей явно здатний зберегти місце, замінивши безліч громіздких інформаційних табло з різними регулюваннями.

Початок виробництва намічений на кінець 2008 року. Ймовірно, трохи пізніше стануть відомі ціни й більше точні характеристики. Поки, однак, оголошено про існування двох бензинових та одного дизельного двигуна.