Які свічі запалювання кращі?

Іридієві, ітрієві, платинові, срібні свічки – що це? Останній писк свічкової моди чи реальні перспективні тенденції розвитку свічок для бензинового мотора?

Згадані свічки запалювання мають великий ресурс, але невже це – головне? Для початку уважно подивимося, чим ці свічки запалювання відрізняються від звичайних.

У платинових та іридієвих свічках запалювання відмінність одразу впадає в око: значно тонший, ніж у звичайних свічок запалювання, центральний електрод.

Що це дає? З міркувань простої логіки, ті ж 24 кВ, що подаються на тонкий електрод, дадуть більшу напруженість електричного поля в зоні іскрового розряду, ніж для звичайної свічки запалювання. У результаті – більша енергетика розряду і його стабільність. Це важливо, адже інтенсивність підпалу паливо-повітряної суміші буде більше, і швидкість поширення фронту полум’я збільшиться. Отже, перевага платинових та іридієвих свічок запалювання: потужність, економічність, і екологічність. До того ж, розмір фронту полум’я у свічки запалювання з тонким електродом помітно більше.

Особливості іскроутворення

Свічки запалювання з тонким іридієвим електродом, Denso і NGK, дають чіткий стабільний білий конус. Колір іскри сам по собі багато про що говорить. Червона або рожева іскра – це слабка іскра, яка частенько дає пропуск спалахів. Синя, блакитна –інтенсивніші, а біла – найстабільніша і найгарячіша. Отже, всі свічки запалювання з тонкими електродами дають саме таку іскру.

Потужність, витрати палива й токсичність

Діаметр центрального електрода впливає на параметри двигуна. Кращі показники дають свічки запалювання Denso Іrіdіum, тобто ті, що мають найменшу товщину центрального електрода – 0,4 мм. Іттрієві свічі Brіsk A- Lіne, у яких розмір електродів практично такий же, як у звичайних свічок запалювання, поступаються свічам Beru. В інших свічок ефект економічності практично обернений пропорційному діаметру центрального електрода: чим він тонше, тим менше палива споживає мотор.

Надійність роботи свічок запалювання в ускладнених умовах

Найнадійнішими є свічки з найбільш тонкими електродами – Denso Іrіdіum і NGK Іrіdіum. Bosch Platіn, незважаючи на тонкий центральний електрод, менш надійний, бо має електрод, утоплений в ізоляторі.

Висновок: які свічки запалювання вибрати?

Чи варті „дорогоцінні” свічки запалення своїх грошей? Візьмемо дорогі свічки запалювання з тонким електродом, припустимо, Denso Іrіdіum. При їх установці переплатимо приблизно 240 гривень у порівнянні зі звичайними, але досить пристойними імпортними свічами. Нехай автомобіль у тиждень з’їдає 40 літрів 95-го бензину (приблизно 250 гривень). Зниження витрат палива на іридієвих свічках запалювання для вприскового мотора – близько 6-7% (12-14 гривень у тиждень). Отже, треба проїздити 5 місяців, щоб вони повністю окупилися. Поліпшення динаміки, підвищена надійність роботи, знижена токсичність – це так, невеличкі додаткові бонуси... Живуть же ці свічки запалювання практично весь строк життя автомобіля в руках одного хазяїна! А от ітрієві свічки запалювання Brіsk A-Lіne основну перевагу будуть мати тільки в ресурсі. За моторними показниками – економічності, потужності й економічності, вони мало відрізняються від якісних звичайних свічок запалювання. Правда, і коштують ненабагато дорожче.