Готуй сани влітку, а… пересувні автокемпінги купуй взимку

Бажання людини бути частіше наодинці з природою, повністю «автономним» і незалежним від світської метушні у вихідні дні та під час майбутньої відпустки, привело до появи різноманітної «рухомої нерухомості» – автокемпінгів, караванів, причепів – дач.

Правда, за кордоном їх ще використовують не тільки під час відпочинку, але і в якості житла. Безсумнівні переваги пересувної нерухомості давно оцінено в США, Великобританії, Нідерландах, Німеччині і Франції, а останнім часом і в нашій країні.

Пересувні будиночки бувають двох видів – самокати, чи так звані кемпери, і причіпні будинки-фургони (автокаравани або автокемпінги). В середині автокараван обставлений практично так само, як і кемпер, проте значно дешевший. Адже причеп не вважається автомобілем і за його розмитнення не потрібно платити величезне мито.

Бізнес по продажу і оренді «рухомої нерухомості» розвивається, і останнім часом став дуже популярним, поширеним та прибутковим.

Все розмаїття ринку причіпної «рухомої нерухомості» - умовно можна класифікувати на три групи.

Перша основна група – одноосні причепи-дачі з жилою площею від 10 до 15 м2. Їх питома вага на ринку до 75%.

Друга група – двоосні причепи, так звана «великогабаритна рухома нерухомість», площею від 15 до 22 м2, їх доля на ринку складає біля 12 %, цікаво відмітити що, саме вони користуються найбільшою популярністю у відпочиваючих та любителів подорожувати.

Третя група – малометражні причепи-дачі для власників невеликих машин, а також для рибалок та мисливців. Питома вага цієї групи на ринку не більше 15 %.

На ціноутворення ринку причепів-дач виявляють влив наступні фактори:

Перше – це сезонність. Придбання причепу-дачі – часто є імпульсивним вчинком, а не обдуманим. Багато хто із потенційних покупців, в силу свого менталітету, задумується про відпочинок тільки після настання перших теплих весняних днів. Продавці теж реагують на попит адекватно і піднімають вартість пересувних автокемпінгів на вторинному ринку з середини квітня до середини вересня в середньому на 15-25%.

Це приводить до того, що вартість трьох – п’ятилітнього б/в автокемпінгу, пригнаного для продажу із Європи приватною особою, на автобазарі наближується до вартості нового причепу - дачі.

Друге – це те, що пропозиції з продажу на ринку швидко зростають після закінчення сезону відпусток, в той же час як попит на каравани стрімко зростає з початком сезону відпусток, як кажуть люди – «готуй сани літом...», а караван краще купувати взимку.

Третій аспект в ціноутворенні - це присутність на вторинному ринку відновлених і реставрованих після аварії або причепів-дач, що вже починають "гнити", і відповідно «нафаршированих» додатковими системами від інших причепів, що призводить до того, що категорія причепів-дач 2001-2003 років виготовлення дешевше, ніж до 2000 р. випуску.

По-четверте, існує ще один фактор, який впливає на ціноутворення пересувних караванів. Так для прикладу причеп-дача, виготовлений в 1995 році і встановлений в стаціонарному кемпінзі, може знаходитись там певний час не зареєстрованим. Під час оновлення парку стаціонарного кемпінгу, цей караван ставлять на облік, наприклад в 2004 році, і по документах, на час продажу, він рахується введеним в експлуатацію 2004 року, таким чином, документально він майже новий і фактично оцінюють його відповідно.

Якщо вам пропонують причеп-дачу з окремим від житлового приміщення газовим відсіком, або з переносним, а не стаціонарним біотуалетом, значить вік цього причепу-дачі 20 років і більше. Починаючи з 1988-1989 років такі моделі вже не виготовляються.

По п’яте, це плутанина, що виникає з модельним рядом того чи іншого виробника, яка приводить до того, що покупці, наприклад, зорієнтувавшись на марку виробника, не мають чіткого уявлення про існування в асортименті виробника цілого ряду модифікацій. Наприклад Hobby De Luxe, Hobby Excellent, Hobby Prestige, Hobby Excelsior. Різниця в ціні між модификаціями може сягати від 500 до 2000 EUR, і покупцю буває важко осмислити це в момент покупки, чим і користуються продавці.

Перед придбанням причепа треба обов’язково переконатись, що ваша майбутня покупка не "прогнила" остаточно, тому що придбання жилого причепа за 3000-5000 доларів може обернутись в значно дорожчий ремонт.

При виборі треба оглянути всі полички (відкрити всі двері) на предмет підмочування. Особливу увагу приділіть туалету, душу, раковинам і бачкам для води. Дуже бажано оглянути все знизу. І затхлий запах теж може багато підказати.

Якщо Ви все ж таки зважились придбати караван, то обв’язково поцікавтеся чи обрана Вами модель повністю автономна чи «кемпінгова», тобто розрахована на підключення до централізованих систем водопостачання, каналізації і електропостачання. І на всякий випадок прикупіть автономний генератор.

Враховуючи все вищесказане, купуючи причеп-дачу на авторинку, краще проконсультуйтеся у спеціаліста та поспілкуйтесь з власниками таких транспортних засобів. Не забудьте попросити у покупця продемонструвати работу всіх систем газопостачання, вентиляції, освітлення, опалення, душу та інших допоміжних систем.

Вдалої Вам покупки і приємного відпочинку.