Водіям, котрі збираються в Європу

Вирушаючи за кордон на авто, крім ваших супутників, багажу, необхідних документів, незайвим буде дізнатися, а за якими правилами дорожнього руху їздять закордонні водії. Інформація такого роду для вас стане важливою, тим більше, що вона допоможе зберегти товщину вашого гаманця і здоров'я ваших нервів.

Не поспішайте розганятися

Нерозбещений якістю вітчизняних доріг водій, опинившись на автобані, буде приємно здивований станом і обладнанням закордонних автотрас. А гарна дорога так і просить швидкої їзди!

Однак варто знати і пам'ятати про швидкісні режими руху, прийняті в європейських країнах. У більшості країн ЄС швидкісні рамки встановлені на позначці в 120-140 км/год, що втім, не відноситься до Німеччини. А ось найменше їх порушення, навіть перевищення на 10-20 км/год буде суворо каратися. У Бельгії з лихачів знімуть близько 140 євро, у Франції - 90. До того ж пересування в умовах мокрої дороги зобов'язує зменшити швидкість ще на 20 км/год.

І нехай вас не бентежить явна відсутність європейських служителів дорожнього порядку: у більшості країн на автобанах встановлені камери спостереження, які неупереджено фіксують і саме порушення, і порушника. Якщо водія затримано, то він заплатить штраф на місці, а в разі відмови або відсутності грошей, машину і власника чекає арешт.

Відповідно до правил дорожнього руху у більшості європейських країн, у міських умовах можна пересуватися на швидкості не вище 50 км/год.

Особлива увага питанню безпеки

Європейці - вкрай дисципліновані водії, і приділяти особливу увагу системам пасивної безпеки в автомобілі їх навчили не тільки високі штрафи. Для наших автовласників не зайвим буде нагадати, що і на наших дорогах штраф за не пристебнуті ремені безпеки пасажирів складає 500 руб. А тепер увага: така ж цифра штрафу за те ж порушення стягуються і в багатьох країнах Євросоюзу, тільки вважають вони там у євро. Так що 500 євро водієві буде коштувати не пристебнутий в автомобілі пасажир. Не варто також забувати, що за європейськими правилами дорожнього руху, дітей у віці до 12 років можна перевозити виключно на задньому сидінні та лише у спеціальному кріслі.

І інші особливості закордонної поїздки

Пішохід на дорогах Європи в повному пріоритеті, і не зупинитися перед ним має право лише трамвай. Якщо на нерегульовані перехрестя ступила людська нога, то її варто пропустити, інакше потрібно буде викласти за неповагу безколесному європейцеві від 50 до 100 євро.

У багатьох європейських країнах навіть удень водій зобов'язаний їхати з увімкненими фарами ближнього світла. У Польщі, Норвегії, Литві та Латвії це необхідно робити цілий рік.

У Європі закон, борючись за безпеку своїх громадян, забороняє розмови по мобільному телефону під час їзди без пристрою «вільні руки». Так що, відправляючись за кордон, варто придбати цей аксесуар для свого мобільного. Інакше, якщо попадетесь з трубкою в руці під час поїздки по Іспанії, доведеться заплатити штраф до 300 євро, в Австрії правда трохи менше - 20 євро.

Країни Європи майже одностайні щодо допустимої норми алкоголю в крові водія, величина якої не перевищує 0,5 пром, а в країнах Прибалтики не більше 0.2 проміле. Водіння в п'яному вигляді карається штрафами: в Австрії від 200 до 5800 євро в залежності від обсягів випитого, у Латвії до 1000 євро, в Італії від 350 євро, а також може служити приводом позбавити водія свободи, як, наприклад, у Данії, або вилучити у нього права на водіння авто.

Крім того, в кожній країні Європи прийняті і діють свої правила і традиції для автомобілістів. Так, у Німеччині подавати звуковий сигнал у межах житлової зони можна лише в разі крайньої необхідності, у Греції та Австрії, зупиняючи в темний час доби автомобіль на дорозі, потрібно включити габарити, майже по всім європейським дорогам не можна також пересуватися на шипованій гумі.

Вирушаючи в подорож по Європейським країнам, постарайтеся підготуватися якомога ефективніше до того, що звички, гласні і негласні закони інших держав часом кардинально відрізняються від наших. Тому варто уважніше вивчити тему правил дорожнього руху в Європі, яка широко висвітлюється у тематичній літературі, а також на інтерактивних інтернет-ресурсах.

За матеріалами cardriver.ru