Реальний пробіг автомобіля чи скручений, як визначити?

Вибираючи для покупки портиманий автомобіль на автобазарі або на популярних автосайтах, покупці звертають увагу на різні характеристикам автомобіля, в тому числі і на такі як марка, модель, модифікація, потужність і об'єм двигуна, тип використовуваного палива, прохідність, економічність, комплектація та інші. Але на три основних показники, при першочерговій оцінці потриманого авто, всі покупці без винятку звертають увагу на рік випуску, ціну транспортного засобу та його пробіг.

Як правило, з роком випуску проблем не виникає. Цілком можна довіряти написаному в паспорті транспортного засобу або визначити його за ВІН-кодом авто. Ціна теж залежить в основному від фантазії Продавця, як зазвичай, завищена від середньо ринкової на 10-20 %. А от що стосується пробігу, то тут, як показує практика, доводиться покладатися тільки на власний досвід та інтуїцію. Справа в тому, що змінити показники механічного або електронного (на більшості сучасних машин) одометра – так називається прилад, який визначає пробіг, досить просто. Тому не завжди можна довіряти, вірніше не слід довіряти показникам одометра на авторинку.

З якою метою, для чого і де скручують пробіг? Частіше за все пробіг скручують у потриманих машин, завезених з Європи, Японії або США чи інших країн. При ввезенні транспортних засобів з Європи, перед тим як потрапити на митницю на кордоні рухаючись із суміжної держави, на більшості авто здійснюється накручування одометрів в бік збільшення, з метою зниження витрат при розмитненні автомобіля, так як при оцінці вартості авто до деякого часу, враховувався як пробіг, так і зовнішній стан авто.

Для надання послуг з «коректування» одометрів в прикордонних районах з польської сторони вздовж автомагістралей у відкриту розміщені рекламні щити, на яких відповідні фірми запрошують до «послуг сервісу». І говорять, що там черги для отримання «подібних послуг» - кінця краю не видно.

Після завершення розмитнення авто, під час підготовки його до продажу, власники транспортних засобів, скручують одометри у зворотній бік, але тепер вже з метою для більш вигідного продажу на авторинку.

Іноді пробіг під час передпродажної підготовки не тільки скручують, але і навпаки накручують, так як вигідніше продати автомобіль з пробігом 110 тисяч, ніж 90, притому покупцеві «втюхують», що нібито всі рекомендовані регламентні роботи для цього пробігу - виконані, і швидких вкладень у авто не потрібно. При цьому, на підтвердження цього, покупцеві показують які-небудь замінені деталі, на зразок нового ременя ГРМ, «свіжих» гальмівних колодок або нових пиляків на кульових опорах чи інших.

У транспортних засобів, що експортуються з США чи Канади, фактичний пробіг можна визначити за базою даних Carfax і Autocheсk, а у б/в авто японських виробників - по аукціонному листа (якщо на ньому не видно слідів підробки).

Провести «корекцію» показникік механічного одометра під силу будь-якому автомеханіку. Тросик спідометра від'єднується від коробки передач і за допомогою електродвигунчика або електродрелі обертають в напрямку, протилежному робочому.

Чим вище швидкість обертання, тим швидше досягається потрібний результат. Тим не менш, щоб «скинути» зайві 30-50 тис. км, іноді потрібно крутити привід спідометра близько 4-5 годин. Після зменшення «пробігу» до потрібного значення все в зворотному порядку встановлюється на місце. У цьому випадку визначити, чи «скручувався» спідометр, важко. Можна залізти під днище машини і перевірити стан гайки кріплення приводу спідометра - якщо вона чиста, а навколо на КПП пил та бруд, значить, відкручували головку, а з одометром, швидше за все, «попрацювали».

Інший спосіб «корекції» показань механічного одометра - це розбирання самого одометра, з наступною зборкою з потрібними показниками пробігу, але сліди від інструментів при втручанні в пристрій одометра залишаються на заклепках, гвинтиках і корпусі, причому виявляються легко, при умові що продавець дозволить до нього добратися. Але так як для цього знадобиться розібрати пів салону, то природно що ніхто вам не дозволить це робити.

Дуже часто, у механічних одометрів, вірною ознакою, що свідчить про скручування пробігу є розкидані розташування цифр, так як після втручання ззовні вони будуть розміщені не рівною лінією, а "вверх-вниз".

«Корекція» електронних одометрів теж не складає особливих проблем, хоч і здійснюється більш «інтелігентним» способом. Для коригування показань одометра достатньо змінити інформацію, що зберігається в його електронній пам'яті. Здійснити це можна різними методами. Найпростіший з них - скручування одометра за допомогою сигналів зовнішнього генератора прямокутних імпульсів, підключеного через нескладний адаптер. Змінити показники одометра можна, перезаписавши в пам'ять його процесора нові необхідні дані за допомогою комп'ютера, підключення якого іноді вимагає розбирання щитка приладів, роз'єднання струмопровідних доріжок друкованих плат, пайки та інших «хитрощів». Сліди такого втручання часом можна помітити навіть неозброєним оком.

В Інтернеті існують доступні і абсолютно безкоштовні комп'ютерні програми, що дозволяють коригувати показники одометра навіть без розбирання панелі приладів, що дуже сприяє процвітанню бізнесу автомобільних «хакерів».

Є й інші більш «прогресивні» способи «боротьби» з одометрами, коли в його електроніку впаюються нова мікросхеми, що дозволяють встановлювати будь-які показники лічильника за допомогою кнопки скидання добового пробігу необмежену кількість разів.

«Скоректувати» показники одометра зараз досить просто навіть без візиту на «сервіс». В Інтернеті повним-повно фірм, які пропонують такі послуги. Вам тільки треба самому демонтувати приладний щиток, переслати його поштою на фірму, і одержати назад з потрібними цифрами у віконці пробігу. Така послуга доступна для авто з електронним лічильником пробігу і коштує від 50 до 400 у. о. в залежності від бренду і року випуску. Гарантія повернення панелі - тільки чесне слово.

Автомобілі, випуску після 2004-2005 років, майстри беруться «омолодити» тільки після пильного огляду, так як деякі виробники почали впроваджувати системи і програми, обходити і зламувати які у нас ще не навчилися, але, як показує практика, це справа часу.

Виявити «коректування» показників електронного одометра можна на СТО у грамотного фахівця по електроніці, так як свідчення електронного одометра зазвичай записуються в бортовий комп'ютер. Навіть якщо лічильник раніше «скручували», прибрати з пам'яті комп'ютера сліди втручання в роботу програми одометра цілком неможливо.

У бортовий комп'ютер зазвичай фіксуються і дати проведення ТО. За кордоном терміни техобслуговування і пробіг між ними дотримуються неухильно, і по інформації, що знаходиться в комп'ютері, можна опосередковано визначити реальний пробіг машини. Тому, якщо при перевірці комп'ютера виявиться факт «несанкціонованого» втручання, це свідчить про те, що показники одометра, швидше за все, змінювали.

Тому, купуючи автомобіль в першу чергу, слід керуватися не тільки показниками одометра, але й здоровим глуздом.

Взагалі то, ступінь зносу автомобіля краще визначати не по пробігу, а по ступеню зносу двигуна, стану кузова та інших вузлів і агрегатів, тобто комплексно.

Тиск в масляній системі, компресія в циліндрах, знос шківів мотора, колір вихлопу і т. д. розкажуть більше, ніж сумнівні показники пробігу автомобіля.

Як визначити реальний пробіг автомобіля, якщо заявлений продавцем викликає сумніви? Про це краще подивитися тут. Але якщо все-таки хочеться перевірити реальність заявленого пробігу автомобіля, зробити це не так вже й складно.

За статистикою, за рік середній приватний автовласник проїжджає 20-30 тисяч кілометрів, а у авто, що належить фірмі, річний пробіг в середньому обчислюється до 50 тисяч км. Якщо ця цифра, помножена на вік авто, відрізняється від показань одометра в декілька разів - імовірність того, що пробіг «скручено» різко зростає.

Під капотом іномарок часто можна зустріти наклейки або прикріплені бирки, на яких сервісні станції вказують дату проведення тієї чи іншої операції та пробіг машини при проходженні техогляду, або просто при заміні масла. Якщо одну з них лукавий продавець не помітив і забув відірвати, запідозрити його в брехні буде легко.

Іноді допомагає найпростіший спосіб: вивчаючи стан тканинної чи шкіряної оббивки сидінь і дверних панелей, ступінь зносу гумових накладок на педалях і килимків, або на кермі буде видно, що за ним побував далеко не один господар.